Apríl 2012
Apríl – mesiac lesov, Svetový Deň Zeme
Ako už vieme, apríl je mesiac lesov a 22. 4. je Dňom Zeme. Chceli sme to pripomenúť aj ostatným žiakom a tak sme vo vestibule školy zhotovili nástenku a výstavku s touto tematikou, kde sme poukázali na význam lesa, stromov a prírody pre nás. Na výstavke si žiaci mohli pozrieť aj výrezy rôznych druhov stromov. Výstavku pomohli spraviť žiaci ekologického krúžku a nástenku žiačky 9. ročníka.Ale týmto sa naše aktivity neskončili. Na škole sme zorganizovali k mesiacu lesov aj besedu s pracovníkom Lesov Slovenska p. Lonským, ktorý nám ako každý rok priniesol do školy aj nové sadenice rôznych stromov. Žiaci 8. ročníka nám ich pomohli zasadiť a majú za úlohu sa o ne postarať tak, aby nevyschli. Tak im všetci držíme palce, aby z našich sadeníc vyrástli krásne, zdravé stromy.
Dňa 24. 4. 2012 sme sa v rámci Dňa Zeme zúčastnili v CVČ v Dolnom Kubíne prednášky na tému geológia Oravy, ktorú viedol RNDr. Jaroslav Kocian, pracovník Oravského múzea v Oravskom Podzámku.. Zúčastnili sa jej opäť žiaci 8. ročníka, ktorí sa tento školský rok venujú na hodinách biológie práve geológii. Prednáška viacerých žiakov zaujala a na konci prednášky dávali zaujímavé doplňujúce otázky. Nakoniec Simonka Kostolná poďakovala RNDr. J. Kocianovi a dala mu za celú triedu malú pozornosť.
Ďalšie naše kroky viedli na dve zaujímavé výstavy, ktoré sa konali v priestoroch MSKS v Dolnom Kubíne.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Z odpadového materiálu (plastových fliaš) vytvorili tretiaci krásne mačky (kašírovaním) na krúžku umelecká činnosť. Dve sme poslali aj do súťaže „ Naj výrobok z odpadového materiálu“, kde Boris Gerát získal 2. miesto. Gratulujeme!
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Beseda s policajtmi
V stredu 25. apríla sa v našej škole uskutočnili besedy s policajtmi. Z okresného riaditeľstva policajného zboru prišli dvaja policajti. Nadporučík Tibor Šándor a kapitán Juraj Matúch. Pripravili si tri témy, ktoré postupne predniesli jednotlivým ročníkom.Ako prvé prebehli súčasne témy DOPRAVNÁ VÝCHOVA pre prvákov a druhákov a ŠIKANOVANIE A DOPRAVNÁ VÝCHOVA pre piatakov a šiestakov. Potom nasledovali súbežne DOPRAVNÁ VÝCHOVA pre tretiakov a štvrtákov a TRESTNOPRÁVNA ZODPOVEDNOSŤ pre ôsmakov a deviatakov.
Obidvaja páni sú skúsení harcovníci a sú často pozývaní na besedy a prednášky tohto typu. Ukázali to aj pozitívne ohlasy žiakov, ktorí pozorne počúvali a po ukončení tém sa mnohokrát zapájali aj tí, ktorí na hodinách zaryto mlčia.
Vo vyšších ročníkoch neskôr prebehla anketa týkajúca sa rušnej ,,policajnej stredy“ a tu je jeden z výsledkov: - už som trestnoprávne stíhateľný
- od 21. hodiny by sme nemali byť vonku bez zákonného zástupcu
- nesmieme sa zdržiavať v pohostinstve, kde podávajú alkoholické nápoje
- nesmieme tvoriť odhalené fotky a dávať ich na facebook kvôli vlastnej bezpečnosti
- na bicykli musíme jazdiť po pravej strane a ak nás je viac, tak za sebou
- po ceste nemôžeme chodiť vedľa seba, mohli by sme spôsobiť dopravnú nehodu
- vždy prechádzame iba cez prechod pre chodcov
- ak nás pristihnú policajti popíjať alkoholické nápoje, môžu rodičom zobrať rodinné prídavky a uložiť im pokutu najmenej 33 eur
- trestnoprávne zodpovední sme už od 14 rokov svojho života
- vodičský preukaz môžeme dostať už v 17 rokoch, ale musíme rok jazdiť pod dozorom staršieho vodiča so skúsenosťami dlhšími ako 10 rokov
Určite v našej škole páni policajti neboli na takejto akcii posledný raz. My sa už tešíme na ďalšiu spoluprácu a touto cestou im ešte raz pekne ďakujeme.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Štylizovaná hodina dejepisu
Dňa 26. 4. 2012 sa na školskom dvore uskutočnilo výchovné podujatie- štylizovaná hodina dejepisu „Cesta slovenskou históriou“. Túto hodinu predviedla šermiarsko- divadelná kumpánia Via historica. V predstavení nás previedli významnými obdobiami (Slovania, turecké nájazdy, protihabsburské stavovské povstania, Jánošík).Žiaci mali možnosť vidieť dobové kostýmy, historické zbrane i šermiarske súboje v humorných divadelných scénkach, zážitkovou formou sa dozvedeli historické fakty a boli aj interaktívne zapájaní do programu.
Predstavenie malo veľký úspech, pretože bolo živé a vtipné. Žiakom sa páčila aj streľba zo zbraní.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
TESTOVANIE ŠTVRTÁKOV
Dňa 26. apríla 2012 sa žiaci 4. ročníka zapojili do testovania v rámci projektu Komparo. Komparo je systém nezávislej, externej kontroly škôl v kľúčových momentoch vzdelávania: na vstupe, počas štúdia a na výstupe.U štvrtákov išlo o monitorovanie vedomostí pri ukončení primárneho vzdelávania (ISCED 1).
Test pozostával z dvoch častí:
- 1. časť bola prírodovedná, tvorili ju predmety matematika a prírodoveda,
- 2. časť spoločenskovednú slovenský jazyk a vlastiveda.
Všetky zúčastnené školy, teda aj naša, získa cennú spätnú väzbu v podobe podrobných a objektívnych štatistických údajov o tom:
- aká je úroveň vedomostí žiakov v rôznych predmetoch,
- ako sa táto vyvíja v čase (umožňuje sledovať trendy a dopady rôznych opatrení),
- aké sú výsledky žiakov školy v porovnaní s inými porovnateľnými školami.